Almindelige betingelser

DARTSHOPPER: GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER

Indeks:

Artikel 1 – Definitioner

Artikel 2 – Virksomhedens identitet

Artikel 3 – Anvendelighed

Artikel 4 – Tilbuddet

Artikel 5 – Aftalen

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Artikel 7 – Omkostninger ved fortrydelse

Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesretten

Artikel 9 – Prisen

Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

Artikel 11 – Levering og udførelse

Artikel 12 – Udvidet transaktion: varighed, opsigelse og forlængelse

Artikel 13 – Betaling

Artikel 14 – Klageprocedure

Artikel 15 – Tvister

Artikel 16 – Yderligere eller afvigende bestemmelser

 

Artikel 1 - Definitioner

I disse Vilkår & Betingelser betyder:

  1. Fortrydelsesfrist: den periode, hvor forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret.
  2. Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som professionel eller virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med virksomheden.
  3. Dag: kalenderdag.
  4. Udvidet aftale: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenester, hvor leverings- og/eller købsforpligtelsen er fordelt over tid.
  5. Varigt databærer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller virksomheden at opbevare information, der er adresseret personligt til vedkommende, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af den lagrede information.
  6. Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at træde tilbage fra fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen.
  7. Standardformular: den standardfortrydelsesformular, som virksomheden stiller til rådighed, og som forbrugeren kan udfylde, hvis han eller hun ønsker at benytte sin fortrydelsesret.
  8. Virksomhed: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere på afstand.
  9. Fjernsalgsaftale: en aftale, der indgås inden for rammerne af et system, organiseret af virksomheden med henblik på fjernsalg af produkter og/eller tjenester, hvor der udelukkende anvendes en eller flere teknikker til fjernkommunikation frem til og med aftalens indgåelse.
  10. Teknik til fjernkommunikation: ethvert middel, der kan anvendes til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og virksomheden befinder sig i samme lokale på samme tid.
  11. Vilkår og Betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for virksomheden.

 

Artikel 2 – Virksomhedens identitet

Dartshopper International BV

Forretningsadresse / Besøgsadresse

Dartshopper International BV
Habraken 1205
5507 TB Veldhoven

help.dartshopper.com

+31 085 773 24 66

CVR-nummer: 88774937

Momsnummer: NL864773936B01

 

Artikel 3 – Anvendelighed

  1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra virksomheden samt enhver fjernsalgsaftale og ordre mellem virksomheden og forbrugeren.
  2. Inden en fjernsalgsaftale indgås, vil teksten til disse generelle vilkår og betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden aftalens indgåelse blive oplyst, hvor vilkårene kan ses på virksomhedens forretningsadresse, og de vil efter anmodning fra forbrugeren blive sendt gratis og hurtigst muligt.
  3. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse vilkår og betingelser, i modsætning til det foregående afsnit og inden aftalen indgås, stilles til rådighed elektronisk på en måde, der gør det muligt for forbrugeren nemt at gemme dem på et varigt databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det inden aftalens indgåelse blive oplyst, hvor vilkårene kan konsulteres elektronisk, samt at de efter anmodning fra forbrugeren vil blive sendt gratis elektronisk eller på anden vis.
  4. Hvis der gælder særlige betingelser for specifikke produkter eller tjenester ud over disse generelle vilkår og betingelser, gælder det andet og tredje afsnit tilsvarende, og forbrugeren kan i tilfælde af modstridende vilkår altid påberåbe sig den bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham eller hende.
  5. Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser på noget tidspunkt helt eller delvist viser sig at være ugyldige eller bliver annulleret, forbliver aftalen og disse vilkår i øvrigt gyldige, og den pågældende bestemmelse vil blive erstattet af en bestemmelse, der i størst muligt omfang afspejler formålet med den oprindelige bestemmelse.
  6. Situationer, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes i overensstemmelse med deres formål og ånd.
  7. Manglende klarhed vedrørende fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i disse vilkår og betingelser skal ligeledes fortolkes i overensstemmelse med deres formål og ånd.

 

Artikel 4 – Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette blive angivet eksplicit i tilbuddet.
  2. Tilbuddet er uforpligtende. Virksomheden har ret til at ændre og justere tilbuddet.
  3. Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkeligt detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis virksomheden anvender billeder, afspejler disse de tilbudte produkter og/eller tjenester nøjagtigt. Åbenlyse fejl eller mangler i tilbuddet er ikke bindende for virksomheden.
  4. Alle billeder, specifikationer og informationer i tilbuddet er vejledende og kan ikke føre til kompensation eller ophævelse af aftalen.
  5. Produktbilleder er en sand gengivelse af de tilbudte produkter. Virksomheden kan dog ikke garantere, at de viste farver præcist svarer til produkternes reelle farver.
  6. Hvert tilbud indeholder oplysninger, der tydeligt forklarer forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der følger med accept af tilbuddet. Dette omfatter især:
  • prisen inklusive skatter;
  • eventuelle forsendelsesomkostninger;
  • hvordan aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger der kræves for dette;
  • om fortrydelsesretten gælder eller ej;
  • betalingsmetode, levering og udførelse af aftalen;
  • perioden for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken virksomheden garanterer prisen;
  • niveauet af taksten for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af denne metode beregnes på en anden basis end den normale grundtakst for det anvendte kommunikationsmiddel;
  • om aftalen arkiveres efter indgåelse, og i så fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den;
  • hvordan forbrugeren, inden aftalen indgås, kan kontrollere og om nødvendigt rette de oplysninger, han eller hun har angivet;
  • eventuelle andre sprog, ud over hollandsk, hvorpå aftalen kan indgås;
  • de adfærdskodekser, som virksomheden er underlagt, samt hvordan forbrugeren kan konsultere disse elektronisk; og
  • den minimale varighed af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en udvidet transaktion.

 

Artikel 5 – Aftalen

  1. Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de tilhørende betingelser.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil virksomheden straks bekræfte modtagelsen af accepten elektronisk. Så længe denne bekræftelse ikke er modtaget, kan forbrugeren ophæve aftalen.
  3. Hvis aftalen indgås elektronisk, vil virksomheden tage passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre sikker overførsel af data og garantere et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil virksomheden træffe de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger.
  4. Virksomheden kan – inden for lovens rammer – undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle relevante fakta og faktorer for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis virksomheden på baggrund af denne undersøgelse har gyldig grund til ikke at indgå aftalen, har den ret til at afvise en ordre eller anmodning eller knytte særlige betingelser til dens udførelse.
  5. Sammen med produktet eller tjenesten vil virksomheden sende følgende information skriftligt eller på en måde, der gør det muligt for forbrugeren at gemme den på en tilgængelig og varig databærer:
  6. Virksomhedens besøgsadresse, hvor forbrugeren kan henvende sig i tilfælde af klager.
  7. Betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan benytte sin fortrydelsesret, eller en tydelig erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten.
  8. Oplysninger om garantier og eventuel eftersalgsservice.
  9. De oplysninger, der er nævnt i artikel 4, stk. 3 i disse vilkår, medmindre virksomheden allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren før aftalens indgåelse.
  10. Betingelserne for opsigelse af aftalen, hvis denne har en varighed på mere end ét år eller er tidsubegrænset.
  11. Ved en udvidet transaktion gælder bestemmelserne i det foregående afsnit kun for den første levering.
  12. Hver aftale indgås under forudsætning af tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

Dartshopper forbeholder sig retten til at annullere og kreditere ordrer til enhver tid og af enhver årsag.


Artikel 6 – Ret til at fortryde købet

Ved levering af produkter:

  1. Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at opsige kontrakten uden at angive nogen grund inden for 14 dage. Denne afkølingsperiode starter dagen efter modtagelse af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der er udpeget på forhånd af forbrugeren og gjort kendt for iværksætteren.
  2. I afkølingsperioden skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen forsigtigt. Han eller hun vil kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han eller hun ønsker at beholde produktet. Hvis han eller hun gør brug af sin fortrydelsesret, returnerer han eller hun produktet med alt tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i den originale tilstand og emballage til iværksætteren i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, som iværksætteren har givet.
  3. Når forbrugeren ønsker at udøve sin fortrydelsesret, er han eller hun forpligtet til at gøre dette kendt for iværksætteren inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Forbrugeren skal gøre opmærksom på dette ved hjælp af modelformularen. Efter at forbrugeren har gjort opmærksom på, at han eller hun ønsker at udøve sin fortrydelsesret, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af et forsendelsesbevis.
  4. Hvis kunden ikke har gjort det kendt inden for de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3, at han eller hun ønsker at udføre sin fortrydelsesret, dvs. ikke har returneret produktet til iværksætteren, er købet en kendsgerning.

Til levering af tjenester:

  1. Ved levering af tjenesteydelser har forbrugeren mulighed for at opsige kontrakten uden at angive en grund i mindst 14 dage fra den dag, hvor aftalen indgås.
  2. For at gøre brug af sin fortrydelsesret vil forbrugeren fokusere på de rimelige og klare instruktioner, som iværksætteren har givet med tilbuddet og / eller senest ved levering.

 

Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning

  1. Hvis forbrugeren udnytter sin fortrydelsesret, vil han eller hun højst blive opkrævet omkostningerne ved returforsendelsen.
  2. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer iværksætteren dette beløb så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter annullering. Betingelsen er dog, at produktet allerede er modtaget af forhandleren, eller at der kan fremlægges afgørende bevis for fuldstændig returnering.

 

Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesret

  1. Iværksætteren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret med hensyn til produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis iværksætteren tydeligt har angivet dette i tilbuddet eller i det mindste inden kontraktens indgåelse.
  2. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

- Der er skabt af iværksætteren i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;

- Som er klart personlige;

- Som ikke kan returneres på grund af deres art;

- Der hurtigt kan ødelægges eller ældes;

- Hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;

- Der er løse aviser og magasiner;

- Der er lyd- og videooptagelser og computersoftware, som forbrugeren har brudt forseglingen på.

- Der er hygiejniske produkter, som forbrugeren har brudt forseglingen på.

- Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser;

- Om indkvartering, transport, restaurant eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;

- Hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, inden fortrydelsesfristen er udløbet;

- Vedrørende væddemål og lotterier.

 

Artikel 9 – Prisen

  1. I den periode, der er nævnt i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, med undtagelse af prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.
  2. I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er underlagt udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på, med variable priser. Denne forbindelse til udsving og det faktum, at eventuelle nævnte priser er målpriser, nævnes i tilbuddet.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er en følge af lovmæssige bestemmelser eller forskrifter.
  4. Prisstigninger fra 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat dette og:

- de er et resultat af lovbestemte regler eller bestemmelser; eller

- forbrugeren har ret til at opsige aftalen på den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.

  1. De priser, der er nævnt i tilbuddet på produkter eller tjenester, er inklusive moms.
  2. Alle priser er med forbehold for tryk- og tastefejl. Der accepteres intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og skrivefejl. I tilfælde af tryk- og skrivefejl er iværksætteren ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.

 

Artikel 10: Overensstemmelse og garantier

  1. Iværksætteren garanterer, at produkterne og / eller tjenesterne overholder kontrakten, specifikationerne i tilbuddet, de rimelige krav til lydighed og / eller anvendelighed og de eksisterende lovbestemmelser og / eller regeringsbestemmelser på datoen for kontraktens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til andet end normal brug.
  2. En garanti givet af iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan udøve mod iværksætteren i henhold til kontrakten.
  3. Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal rapporteres skriftligt til iværksætteren inden for 48 timer efter levering. Returnering af produkterne skal ske i den originale emballage og i ny stand.
  4. Iværksætterens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Iværksætteren er aldrig ansvarlig for produkternes endelige egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.
  5. Garantien gælder ikke, hvis:

- forbrugeren har repareret og/eller behandlet de leverede produkter selv eller har dem repareret og / eller behandlet af tredjeparter;

- de leverede produkter er udsat for unormale omstændigheder eller på anden måde uforsigtig håndtering eller er blevet behandlet i strid med iværksætterens instruktioner og / eller emballagen;

- utilstrækkeligheden er helt eller delvist et resultat af regler, som regeringen har lavet eller vil lave vedrørende arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

 

Artikel 11 - Levering og udførelse

  1. Iværksætteren vil udvise størst mulig omhu, når han modtager og behandler ordrer på produkter, og når han vurderer ansøgninger om levering af tjenester.
  2. Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.
  3. Med behørig hensyntagen til bestemmelserne i stk. 4 i denne artikel vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigt, men ikke senere end 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere leveringsperiode. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan udføres, vil forbrugeren modtage besked om dette senest 30 dage efter, at han eller hun har afgivet ordren. I så fald har forbrugeren ret til at opsige kontrakten uden omkostninger. Forbrugeren er ikke berettiget til kompensation.
  4. Alle leveringsbetingelser er vejledende. Forbrugeren kan ikke udlede nogen rettigheder fra nogen af de nævnte perioder. Overskridelse af en frist giver ikke forbrugeren ret til kompensation.
  5. I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med stk. 3 i denne artikel refunderer iværksætteren det beløb, som forbrugeren har betalt så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter opsigelsen.
  6. Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil iværksætteren gøre sit bedste for at stille en erstatningsartikel til rådighed. Senest på leveringstidspunktet vil det blive angivet på en klar og forståelig måde, at der vil blive leveret en erstatningsartikel. For erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved enhver returforsendelse er på bekostning af iværksætteren.
  7. Risikoen for skade og / eller tab af produkter hviler på iværksætteren indtil tidspunktet for levering til forbrugeren eller en forud udpeget repræsentant, der er blevet annonceret til iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

I tilfælde af, at en ordre eller visse varer inden for nævnte ordre ikke leveres (når postvæsenet angiver, at den blev leveret med et bestemt tidspunkt og dato), en forkert levering eller en beskadiget levering på grund af transitprocessen, skal kunden straks underrette kundesupporten og ellers inden for en maksimal periode på 14 dage via kundekontaktformularen. Dette gælder ikke for digitale produkter.

 

Artikel 12 - Udvidet transaktion: varighed, annullering og forlængelse

Annullering

  1. Forbrugeren kan til enhver tid opsige en kontrakt, der er indgået på ubestemt tid, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med behørig overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode på op til en måned.
  2. Forbrugeren kan opsige en kontrakt, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, når som helst ved udgangen af den fastsatte periode, under behørig overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode på op til en måned.
  3. Af forbrugeren kan de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:

- kan opsiges til enhver tid og er ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en given periode;

- i det mindste annulleres på samme måde, som de blev indgået af ham eller hende;

- kan altid opsiges med samme opsigelsesvarsel, som iværksætteren har fastsat for sig selv.

Udvidelse

  1. En kontrakt, der er indgået for et bestemt tidsrum, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
  2. Uanset det foregående stykke kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af dagblade, ugeblade, aviser og magasiner, stiltiende forlænges for en bestemt periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale ved udløbet af forlængelsen med et varsel på højst en måned.
  3. En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med et varsel på højst en måned og et varsel på højst tre måneder, hvis aftalen omfatter regelmæssig, men mindre end en gang om måneden, levering af dagblade, aviser, ugeblade og tidsskrifter.
  4. En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dagblade, aviser, ugeaviser og magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) videreføres ikke stiltiende og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

  1. Hvis en kontrakt har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren til enhver tid opsige kontrakten med et varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og fairness taler imod opsigelse før udløbet af den aftalte periode.

 

Artikel 13 – Betaling

  1. Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales inden for 7 arbejdsdage efter den afkølingsperiode, der er nævnt i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelse på aftalen.
  2. Forbrugeren har pligt til at rapportere unøjagtigheder i leverede eller angivne betalingsoplysninger til iværksætteren uden forsinkelse.
  3. I tilfælde af misligholdelse fra forbrugerens side har iværksætteren ret til, med forbehold af juridiske begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, der er kendt for forbrugeren på forhånd.
  4. Salget er først endeligt fra det øjeblik, hvor den fulde betaling er modtaget af iværksætteren, enten via direkte betalinger eller afterpay-tjenester. Forbrugeren er eneansvarlig for at sikre, at betalingen er blevet korrekt igangsat fra deres side.

 

Artikel 14 – Klageprocedure

  1. Iværksætteren har en tilstrækkelig godt offentliggjort klageprocedure og håndterer klager i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. Klager over udførelsen af kontrakten skal indsendes fuldt og tydeligt beskrevet til iværksætteren inden for 7 dage, efter at forbrugeren har opdaget manglerne.
  3. Klager, der indsendes til iværksætteren, vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil iværksætteren svare inden for perioden på 14 dage med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
  4. Hvis klagen ikke kan løses ved fælles overenskomst, opstår der en tvist, som er væsentlig for tvistbilæggelse.
  5. I tilfælde af klager skal en forbruger først henvende sig til iværksætteren. For klager, der ikke kan løses gennem gensidig konsultation, skal forbrugeren henvende sig til Stichting WebwinkelKeur (webwinkelkeur.nl), som vil mægle gratis. Hvis der ikke findes en løsning, har forbrugeren mulighed for at få sin klage behandlet af det uafhængige tvistudvalg, der er udpeget af Stichting WebwinkelKeur, hvis beslutning er bindende, og både iværksætter og forbruger er enige i denne bindende beslutning. Indgivelse af en tvist til dette tvistudvalg indebærer omkostninger, som forbrugeren skal betale til det relevante udvalg. Det er også muligt at registrere klager via den europæiske ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren angiver andet skriftligt.
  7. Hvis en klage findes velbegrundet af iværksætteren, vil iværksætteren beslutte at udskifte eller reparere de leverede produkter gratis.

 

Artikel 15 – Tvister

  1. Kun hollandsk lov gælder for kontrakter mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for. Selv hvis forbrugeren er bosiddende i udlandet.
  2. Wienerkonventionen om salg gælder ikke.

 

Artikel 16 - Supplerende eller afvigende bestemmelser

Yderligere bestemmelser eller bestemmelser, der afviger fra disse vilkår og betingelser, må ikke være til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer.